Jan
18
2009

Een nieuwe revolutie

We staan aan de vooravond van een nieuwe revolutie. De industriële revolutie heeft er voor gezorgd dat momenteel bijna alles te maken is wat we maar kunnen verzinnen. Maar door de steeds groter geworden industrieën is er een kloof ontstaan tussen bedrijven en de mensen die hun producten uiteindelijk gebruiken. Deze kloof is kunstmatig gedicht door marketingafdelingen die zich bezig houden met het ‘vermarketen’ van producten waar eigenlijk niemand op zit te wachten.

De informatie revolutie heeft er voor gezorgd dat we overal kunnen beschikken over alle informatie die we maar willen. We groeien door naar een wereld waarin we continu onze statusinformatie (Waar ben ik, Wat doe ik, Wat denk ik) publiekelijk beschikbaar stellen. Deze ontwikkeling gaat nog verder. Ook steeds meer producten zullen worden vebonden met het Internet om inzicht te geven in hun status. 

Door deze ontwikkelingen zullen mensen met gelijke ervaringen en wensen elkaar steeds meer opzoeken en groeperen. Eén slechte ervaring met een product, betekent een slechte ervaring voor de hele community. Ondernemingen worden steeds meer beoordeeld op hun authentieke waarden en het ‘vermarketen’ zal steeds minder invloed hebben. Hierdoor zullen gebruikers steeds meer invloed krijgen op de hen geleverde producten waardoor de genoemde kloof zal worden overbrugd. De volgende revolutie is dus de gebruikersrevolutie!

No Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL


Leave a Reply

Powered by WordPress | Theme: Aeros 2.0 by TheBuckmaker.com