Jan
17
2009

User Experience in het water

Mijn Nokia Experience

Ik herinner me nog goed dat ik jaren geleden langs een Nokia winkel liep en daar een enorme rij met wachtende mensen zag staan. Mijn eerste gedachte was dat het te maken had met de enorme populariteit van het merk.
Later hoorde ik van een Nokia gebruiker dat zijn toestel binnen de garantietermijn defect was geraaakt. Hij was ermee terug naar de Nokia winkel gegaan en kreeg te horen dat waterschade buiten de garantie viel. Er was geen waterschade, maar er werd hem verteld dat een toestel in een binnenzak ook vochtig kon worden in de regen. Ik bracht dit verhaal direct in verband met mijn eerdere ervaring en had nu een andere verklaring voor de lange rij bij de Nokia winkel. Sindsdien heb ik het merk Nokia consequent gemeden bij het aanschaffen van een mobieltje.

Mijn iPhone Experience

Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een Apple iPhone. Hij was wel wat groter dan mijn vorige mobieltje, maar paste goed in mijn borstzak. Al na een paar dagen schoot hij bij het legen van een babybadje mijn borstzak uit in het water. Toen ik hem weer uit het water haalde, stond tot mijn verbazing het scherm nog aan. Er stond zelfs een melding op het scherm: “This accessory is not made to work with iPhone”. Dit leek me een geniale vondst. De iPhone had niet alleen het water overleeft, het had het zelfs herkend als ‘incompatible device’. Na een beetje drogen werkte de iPhone weer vlekkeloos en is er niets meer te merken van het kleine ongeval. Door deze ervaring zit de iPhone nu in mijn hoofd als een onverwoestbare telefoon.

No Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL


Leave a Reply

Powered by WordPress | Theme: Aeros 2.0 by TheBuckmaker.com